Integracja sensoryczna – na co zwracać uwagę

Co powinno zaniepokoić rodzica?

Problemy posturalne i motoryczne. Motoryka duża:

  • dziecko wydaje się być słabsze/bardziej napięte niż rówieśnicy,
  • problem stanowi wykonywanie aktywności ruchowych, tj. jazda na hulajnodze, rowerku biegowym, rowerze z dwoma kołami,
  • ruchy dziecka są mało płynne, wpada na przedmioty,
  • łatwo traci równowagę,
  • niechętnie ćwiczy/preferuje zabawę przy stole,
  • podczas dłuższego siedzenia zmienia pozycje, wierci się, przebiera nogami.

Problemy posturalne i motoryczne. Motoryka mała:

  • dziecko przyjmuje nieprawidłową pozycję siedzącą przy stole (podpiera się ręką, głowę trzyma zbyt blisko zeszytu, nie podtrzymuje kartki drugą ręką),
  • ma trudności z rysowaniem, kolorowaniem, wycinaniem, przerysowywaniem przepisywaniem,
  • nieprawidłowo chwyta ołówek, często go upuszcza,
  • nacisk na ołówek jest za słaby lub za mocny (łamanie ołówków),
  • nie ma dominacji ręki (dziecko powyżej 6 r. ż.), myli prawą i lewą stronę,
  • ma trudności z ubieraniem się, wkładaniem i zdejmowaniem ubrań, z zapinaniem guzików, wiązaniem sznurowadeł, posługiwaniem się sztućcami.
Skip to content